Τeachers4Europe 2017-2018

Ψηφίδες ιστορίας... σε εικονική έκθεση φωτογραφίας και όχι μόνο



Οι περιπτώσεις της Πορτογαλίας, της Ισπανίας και της Ελλάδας


Στο πλαίσιο του προγράμματος teachers4Europe για το σχολικό έτος 2017-2018 ασχοληθήκαμε με το θέμα του αυταρχισμού στην Ευρώπη, όπως αυτό εκφράζεται μέσα από την επιβολή δικτατορικών καθεστώτων. Στη διάρκεια του εικοστού αιώνα ο ευρωπαϊκός νότος πρωταγωνίστησε αρνητικά σε δυσάρεστες για τους λαούς του καταστάσεις, αποτέλεσμα της καταπίεσης και του περιορισμού των ελευθεριών του πολίτη. Οι περιπτώσεις της Πορτογαλίας, της Ισπανίας και της Ελλάδας αποτελούν ένα τέτοιο παράδειγμα.

Οι μαθητές του τμήματος Γ3 του Π.Γ.Ζ.Σ.Ι, εργαζόμενοι σε ομάδες, αφού μελέτησαν την ιστορία των τριών αυτών χωρών από την επιβολή της δικτατορίας μέχρι την ένταξή τους στην Ε.Ο.Κ (Ευρωπαϊκή Ένωση), 

1.δημιούργησαν τρεις σχετικές με το θέμα αυτό ψηφιακές εκθέσεις φωτογραφίας 

2.συνέγραψαν τρεις ιστορίες με φόντο τη δικτατορία στην Πορτογαλία, την Ισπανία και την Ελλάδα 

3. διάβασαν «Το Λάθος» του Αντ. Σαμαράκη, συζήτησαν και άλλαξαν το τέλος της ιστορίας

Ι  











                                                      II 

*** ***  

III

Αντ. Σαμαράκη, Το λάθος: Αλλάζοντας το τέλος 


.......................
«Φύγε!», του φώναξε όσο πιο δυνατά μπορούσε, ενώ τα χέρια μου είχαν αρχίσει να τρέμουν. Δεν  μπορούσε να τραβήξει  την σκανδάλη. Όλες αυτές οι εμπειρίες μαζί του, οι τόσο ανθρώπινες, τον είχαν κάνει να τον νιώθει τον πιο δικό μου άνθρωπο. Αυτός όμως, έμεινε  να τον  κοιτάει ανέκφραστος, πλησιάζοντας αργά - αργά προς το μέρος μου. Η πόρτα χτύπησε. Ο μάνατζερ ήταν εδώ. Του ξαναφώναξε με δύναμη «Φύγε!».
 Ο μάνατζερ έβγαλε το όπλο του και με ένα πυροβολισμό έσπασε την κλειδαριά. «Ώστε έτσι λοιπόν, φίλε! Μας πρόδωσες! Γκρέμισες αυτό το Σχέδιο, αυτό  που  χτίσαμε με τόσο προσπάθεια!»,  είπε με μια δόση μίσους στην φωνή του.
Μόλις είδα τον μάνατζερ να σημαδεύει με το πιστόλι του τον ανακριτή, αμέσως σκέφτηκα  να σώσω τον άνθρωπο αυτό, που ήταν διατεθειμένος να χάσει τα πάντα  για  την δικιά μου σωτηρία. Έτσι με ένα πήδημα βρέθηκα μπροστά του. Το όπλο του σημάδευε πλέον  εμένα.
Η βροχή όλο και δυνάμωνε. Το νερό κυλούσε στον δρόμο ορμητικά, όπως το κατακόκκινο αίμα του ύποπτου και του μάνατζερ που ο ανακριτής ο ίδιος τον  σκότωσε με μια πιστολιά.
Ιδρωμένος έβγαλε το μαντήλι του, σκούπισε το μέτωπό του και βγήκε στο μπαλκόνι. Ατένιζε τον κόσμο και τα αμάξια που περνούσαν, ακουμπώντας με το βλέμμα πάνω τους την ζωή του. Πώς θα ‘θελε ένα από αυτά τα αυτοκίνητα να τον πάρει και να τον οδηγήσει στο πουθενά. Μακριά από αυτήν την επίγεια κόλαση με τα συμφέροντα που σαν φλόγες τον κυνηγούσαν. Ξαφνικά άρχισε να γελάει. Δεν ήξερε γιατί. Σήκωσε το κεφάλι και κοίταξε τον ήλιο. Ξημέρωνε… Οι πρώτες ακτίνες έπεσαν στο περβάζι. Μια ηλιαχτίδα του χάιδεψε τρυφερά το πρόσωπο. Ξαναγέλασε. Τώρα, όμως, ήξερε το γιατί.

Πέφτοντας ένιωθε σαν να σβήνει τα λάθη του παρελθόντος. Άνθρωποι, φωνές, ουρλιαχτά… Ακόμα και το άψυχο σώμα του, ένα λάθος στην μέση της ασφάλτου...

Μπιστιόλης Δημήτρης, Ντάτσης Αλέξανδρος, Ντόντη Βασιλική,
Παπαγεωργίου Μελίτα, Παπάζης Γιώργος

IV

Στις 11-10-2017, στο πλαίσιο του προγράμματος teachers4Europe, μαθητές από τη Β’ και Γ’ τάξη του σχολείου μας παρακολούθησαν ομιλία του υπεύθυνου του Europe Direct Hπείρου κ. Δ. Γκόλα με θέμα «Γνωρίζουμε τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Συμμετέχουμε στη διαμόρφωση ενός κοινού ευρωπαϊκού μέλλοντος».


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου